Digital Technologies in U.S. Election Campaigns

 
PIIS013122270007216-8-1
DOI10.20542/0131-2227-2019-63-10-59-66
Publication type Article
Status Published
Authors
Occupation: Research Associate at the Center for North American Studies
Affiliation: Primakov National Research Institute of World Economy and International Relations, Russian Academy of Sciences (IMEMO)
Address: 23, Profsoyuznaya Str., Moscow 117997, Russian Federation
Journal nameMirovaia ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniia
EditionVolume 63 Issue 10
Pages59-66
Abstract

Information technologies have been actively used by consulting firms in the U.S. political process since the beginning of the 21st century. On the prepared ground of highly-commercialized industry of election races, digital technologies became yet another tool for influencing broad masses of the population, gradually crowding out traditional mass media. For the “customer” (i.e. politicians), digital technologies turned out to be attractive due to their financial accessibility and some sort of elitism (or closeness), due to the specifics of their usage and development. The combination of these qualities gave rise to a narrow group of party-oriented large companies offering campaign management services on the Internet. Today, it is appropriate to speak of a complete cycle, in which politics adopts the marketing tools, and business actively uses political processes inside the country to achieve their interests beyond its borders. These ties open up questions upon the limits of the American leadership on a global scale in relation to the new tools of influencing the broad masses of the population, regulating cyberspace, as well as upon the transformation of the state role perception, security policy and the confrontation between Russia and the United States in the information war. The first part of the article traces the evolution of digital instruments used in election processes in the U.S. since 2004, including the development of big consulting companies and key people who started their careers in political PR at the early age of Internet. The second part suggests the reader recent research outcomes on the subjects of big data usage and social networks' influence on political and psychological perception of Internet users, including the OCEAN method of targeted advertising research. The third part opens up a discussion on how far politicians and marketing specialists can go to attract big audiences. It poses questions of rebalancing between traditional mass media and digital technologies, and how both industries may change to defeat one another. Finally, the article draws a parallel between todays media revolution and the declaration of will in the early years of American nation-building – Thomas Paine’s “Common Sense” and Alexander Hamilton’s “The Federalist Papers”.

KeywordsUSA, election race, digital technologies, big data, artificial neural networks, global leadership, cyberspace, expression of will, global competition, information war
Received16.10.2019
Publication date06.11.2019
Number of characters29873
Cite  
100 rub.
When subscribing to an article or issue, the user can download PDF, evaluate the publication or contact the author. Need to register.
Размещенный ниже текст является ознакомительной версией и может не соответствовать печатной
1 Электоральный процесс в США давно превратился в прибыльную индустрию. Ежегодно несколько тысяч кандидатов борются за позиции на государственном и федеральном уровнях, выделяя внушительные финансовые средства на политическое консультирование. Постоянно повышающаяся непредсказуемость исходов выборов, необходимость не просто предугадать, кто победит, а сделать это быстрее других, заставляет консультантов придумывать инструменты анализа, а команды по связям с общественностью – испытывать новые инструменты воздействия на электорат. В этом разрезе процесс подготовки к выборам в США больше всего напоминает спекуляции на фондовых рынках, где побеждает не тот, кто владеет информацией, а тот, кто получит ее раньше других.
2 Применение информационных технологий произвело переворот в электоральной индустрии в 2002 г., когда команда Г. Дина, бывшего губернатора штата Вермонт, боровшегося за место кандидата в президенты от Демократической партии США, впервые применила Интернет для сбора средств, рекрутинга волонтеров и мобилизации сторонников [1]. После победы Джорджа Буша мл. в 2004 г., Дин стал председателем Национального комитета Демократической партии, а его команда построила технологическую платформу, при помощи которой фандрайзинг был значительно облегчен [2]. В то же время часть его сотрудников открыла консалтинговые фирмы, упор в работе которых делался на применение цифровых (digital) инструментов в избирательных кампаниях. В 2008 г. две команды объединились, принеся победу малоизвестному сенатору Бараку Обаме.
3 Сразу после своей инаугурации новый президент основал проект OFA (Organizing for America), задачей которого было создание базы адресов электронной почты, собранных во время президентской кампании, для их дальнейшего использования с целью мобилизации электората [2]. А в 2012 г. проект снова трансформировался в электоральное предприятие, которое назвали “Обама для Америки” (Obama for America). В этот раз основной задачей было связать воедино информационных активистов, избирателей, волонтеров и потенциальных финансовых доноров при помощи сложных аналитических инструментов, используемых для обработки больших объемов данных1. 1. Далее big data.
4 С победой Б. Обамы на вторых выборах стали всерьез говорить об успехе применения big data в электоральном процессе. Однако финансирование digital-индустрии было в несколько раз меньше, чем у традиционных средств политической пропаганды. Например, консалтинговые фирмы, использовавшие информационные технологии, получили в тот год 318 млн долл., тогда как на медиакомпании было потрачено в общей сложности 2.6 млрд долл. [1]. Та же картина наблюдалась на промежуточных выборах 2014 г. – 164 млн долл. против 1.2 млрд долл. Примерно тогда специалисты осознали, что использование ИТ2 в предвыборной гонке может значительно удешевить кампанию, и нарастающее противостояние между цифровой и медиаиндустриями в политическом консалтинге вылилось в столкновение Интернета и традиционных СМИ. 2. Здесь и далее – информационные технологии.

Number of purchasers: 10, views: 1217

Readers community rating: votes 0

1. Sheingate A.D. Building a Business of Politics: The Rise of Political Consulting and the Transformation of American Democracy. Oxford, Oxford University Press, 2016. 296 p.

2. Kreiss D. Taking Our Country Back: the Crafting of Networked Politics from Howard Dean to Barack Obama. Oxford, Oxford Studies in Digital Politics, 2012, 1st Edition. 230 p.

3. Federal Election Comission of the United States of America. Available at: https://www.fec.gov/search/?type=candidates&type=committees&type=site&query=2018 (accessed 14.12.2018).

4. 2018 Local Political Advertising Outlook. Borrell, November 29, 2017. Available at: https://www.borrellassociates.com/industry-papers/papers/2018-local-political-advertising-outlook-detail (accessed 04.03.2019).

5. Pearlman N.G., ed. A New Model: VAN and the Challenge of the Voter-File Interface. Margin of Victory: How Technologists Help Politicians Win Elections (New Trends and Ideas in American Politics). Santa Barbara, Praeger, 2012. 253 r.

6. Top Vendors. 2012. OpenSecrets.org. Available at: https://www.opensecrets.org/expends/vendors.php?year=2012&type=cycle (accessed: 28.12.2016).

7. WPP 2017 Annual Report. Available at: https://sites.wpp.com/annualreports/2017 (accessed 04.03.2019).

8. Veteran GOP Strategist Scott W. Reed Joins Hill+Knowlton Strategies. December 9, 2016. Available at: https://www.hkstrategies.com/veteran-gop-strategist-scott-w-reed-joins-hillknowlton-strategies/ (accessed 28.04.2019).

9. Norman W. T. Toward an Adequate Taxonomy of Personality Attributes: Replicated Factor Structure in Peer Nomination Personality Ratings. The Journal of Abnormal and Social Psychology, June 1963, vol. 66(6), pp. 574-583. Available at: http://dx.doi.org/10.1037/h0040291 (accessed 02.01.2019).

10. Big Data. What It Is and Why It Matters. SAS. Available at: http://www.sas.com/en_us/insights/big-data/what-is-big-data.html (accessed 22.12.2018).

11. Internet World Stats. Usage and Population Statistics. Available at: https://www.internetworldstats.com/stats.htm (accessed 14.02.2019).

12. Kalil T. Big Data Is a Big Deal. White House Website. March 29, 2012. Available at: https://www.whitehouse.gov/blog/2012/03/29/big-data-big-deal/ (accessed 02.11.2018).

13. Big Data across the Federal Government. Executive Office of the President. Available at: https://obamawhitehouse.archives.gov/sites/default/files/microsites/ostp/big_data_fact_sheet_final_1.pdf (accessed 02.11.2019).

14. Duggan M. Mobile Messaging and Social Media 2015. Pew Research Center. August 19, 2015. Available at: www.pewinternet.org/2015/08/19/mobile-messaging-and-social-media-2015/ (accessed 15.04.2019).

15. Rainie L., et al. Social Media and Political Engagement. Additional Analysis. Pew Research Center. October 19, 2012. Available at: http://www.pewinternet.org/2012/10/19/social-media-and-political-engagement/ (accessed: 22.05.2019).

16. Gainous J., Wagner K. Tweeting to Power: The Social Media Revolution in American Politics. New York, Oxford University Press, 2008. 190 r.

Система Orphus

Loading...
Up