Strategies of University Participation in the U.S. Regional Economic Development

 
PIIS013122270005628-1-1
DOI10.20542/0131-2227-2019-63-6-58-69
Publication type Article
Status Published
Authors
Occupation: Senior Researcher, Head of the Center for Applied Economic Research
Affiliation: Institute for the U.S. and Canadian Studies, Russian Academy of Sciences
Address: 2/3, Khlebnyi Per., Moscow, 121069, Russian Federation
Journal nameMirovaia ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniia
EditionVolume 63 Issue 6
Pages58-69
Abstract

Regional economic development in the United States remains the important mission of the America’s leading universities, in particular the land-grand colleges and universities which provide the professional education directed to practical use of the gained knowledge and skills and could meet needs of the U.S. economy. It is remarkable that today the increasing number of universities and colleges outside the regions with traditionally high concentration of investments and hi-tech companies, such as San Francisco/Silicon Valley, CA; Greater Boston, MA; New York/New Jersey; Austin, TX; Seattle, WA; Washington D.C., and San Diego, CA is involved in performance of this mission. The paper reveals that in the modern strategies of regional economic development in the United States the focus on innovation and entrepreneurship caused by a key contribution of these kinds of activity in regional and local economic growth as well as educational element for promoting student and faculty innovation and entrepreneurship prevails. Some of the best practices and emerging trends at universities and colleges are given. An integrated approach to regional economic development on the basis of participation of all interested parties could help to substantially realize the potential of university resources and assets. The most recent empirical data available indicate decline in the amount of funds available that states can allocate for operating expenses of higher education. In this regard further development and strengthening of long-term partnership of the federal government and academia are especially important. The author pays great attention on the EDA’s University Center Economic Development Program as it represents a striking example of such kind of partnership in the field of regional economic development, an unusually broad and flexible approach to unlocking higher education’s assets and putting them to work. Today a question of existence of strategies, which simultaneously leverage available resources and maximize assets for strengthening academic mission as well as increase university participation in programs and projects of regional economic development, remains open and needs further detailed research.

Keywordsuniversities, colleges, higher education, regional economic development, innovation, entrepreneurship, USA
Received25.06.2019
Publication date25.06.2019
Number of characters43931
Cite  
100 rub.
When subscribing to an article or issue, the user can download PDF, evaluate the publication or contact the author. Need to register.
Размещенный ниже текст является ознакомительной версией и может не соответствовать печатной
1 Участие в  экономическом развитии регионов всегда было важной миссией американских университетов и  колледжей, особенно тех, которые обеспечивают профессиональное образование, ориентированное на практическое использование полученных знаний и  навыков и  отвечающее непосредственным экономическим потребностям общества.
2 Однако под воздействием рыночных сил к настоящему времени произошли определенные изменения в  стратегическом планировании университетов и  используемом ими инструментарии. Испытывая необходимость производить инновации, поддерживать институт предпринимательства, создавать экономические ценности для образовательного сообщества и  развития регионов, одновременно снижая затраты и отвечая растущим требованиям информационной открытости, они становятся все более ориентированными на инновации и предпринимательство.
3 Университеты и  колледжи в  США применяют различные подходы к стимулированию инновационных и предпринимательских взглядов в зависимости от окружающей их среды и  поставленных целей, которые, в свою очередь, варьируются в зависимости от географического расположения, размера образовательной организации, исторических и культурных особенностей и имеющихся финансовых ресурсов. Исторически сложилось, что значительная доля инвестиций в создание и развитие инновационных компаний концентрировалась в  отдельных районах и  округах США, таких как Кремниевая Долина (штат Калифорния), район Бостона (штат Массачусетс), районы Нью-Йорка и  Нью-Джерси, Остин (штат Техас), Сиэтл (штат Вашингтон), Вашингтон (Округ Колумбия) и Сан Диего (штат Калифорния).
4 На протяжении последнего десятилетия все большее число университетов и  колледжей, в  том числе исторически “черных” (Historically Black Colleges and Universities), за пределами этих округов направляют свои усилия на НИОКР и предпринимательство, участвуют в  создании новых моделей предпринимательских экосистем. В  дополнение к  этому сотни учебных заведений на территории США вовлекаются в  разработку специальных программ и  проектов, краткосрочная цель которых  – создание образовательных ценностей для студентов, а  долгосрочная  – обеспечение экономического роста в регионе расположения университетов и колледжей силами развивающихся на локальном уровне предприятий.
5 Влияние университетов на экономическое развитие и благополучие регионов не перестает быть объектом пристального внимания исследователей на протяжении последних десятилетий [1; 2; 3]. Однако, несмотря на высокий интерес к  данному вопросу и существование серьезных научных публикаций, затрагивающих отдельные аспекты рассматриваемой темы [4; 5; 6], до сих пор отсутствует полная и четкая картина как той роли, которую играют университеты в  экономическом развитии, так и экономического эффекта от их многосторонней деятельности, стратегий и механизмов, применяемых ими в  своей практической деятельности. Данная статья призвана восполнить отдельные пробелы в знаниях в рассматриваемой области.

Number of purchasers: 2, views: 1311

Readers community rating: votes 0

1. Drucker J., Goldstein H.A. Assessing the regional economic development impacts of universities: a review of current approaches. International Regional Science Review, 2007, vol. 30, pp. 20-46. DOI: 10.1177/0160017606296731

2. Drucker J. Reconsidering the Regional Economic Development Impacts of Higher Education Institutions in the United States. Regional Studies, 2015, vol. 50, no. 7, pp. 1185-1202. DOI: 10.1080/00343404.2014.986083

3. Vogel R., Keen W.H. Public higher education and New York State’s economy. Economic Development Quarterly, 2010, vol. 24, pp. 384-393. DOI: 10.1177/0891242410370681

4. Varga A. Local academic knowledge transfers and the concentration of economic activity. Journal of Regional Science, 2000, vol. 40, pp. 289-309. DOI: 10.1111/0022-4146.00175

5. Uyarra E. Conceptualizing the regional roles of universities, implications and contradictions. European Planning Studies, 2010, vol. 18, pp. 1227-1246. DOI: 10.1080/09654311003791275

6. Lendel I. The impact of research universities on regional economies: the concept of university products. Economic Development Quarterly, 2010, vol. 24, pp. 210-230. DOI: 10.1177/0891242410366561

7. The Power of Many: Realizing the Socioeconomic Potential of Entrepreneurs in the 21st Century Economy. McKinsey & Company. G20 Young Entrepreneur Summit, October 2011. Available at: http://www.iblfrussia.org/files/The_Power_of_Many-_McKinsey_Report-_20110310.pdf (accessed 05.05.2018).

8. Rising to the Challenge: U.S. Innovation Policy for the Global Economy. National Research Council. 2012. Washington, DC, The National Academies Press. Available at: https://doi.org/10.17226/13386 (accessed 05.05.2018).

9. The Innovative and Entrepreneurial University: Higher Education, Innovation & Entrepreneurship in Focus. U.S. Department of Commerce. Economic Development Administration. Office of Innovation and Entrepreneurship. October 2013. Available at: https://www.eda.gov/pdf/the_innovative_and_entrepreneurial_university_report.pdf (accessed 10.05.2018).

10. Kochetkov G.B. SShA: novaya rol' universitetov v ehkonomike, osnovannoj na znaniyakh. SShA & Kanada: ehkonomika, politika, kul'tura, 2007, № 7, ss. 3-20. [Kochetkov G.B. SShA: novaya rol’ universitetov v ehkonomike, osnovannoj na znaniyah [New Role of U.S. Universities in the Knowledge-Based Economy]. USA & Canada: Economics, Politics, Culture, 2007, no. 7, pp. 3-20.]

11. Association of University Technology Managers. Available at: https://www.autm.net/ (accessed 31.05.2018).

12. Supyan V.B., red. Issledovatel'skie universitety SShA: mekhanizm integratsii nauki i obrazovaniya. Moskva, Magistr, 2009. 399 s. [Supyan V.B., ed. Issledovatel’skie universitety SShA: mekhanizm integracii nauki i obrazovaniya [U.S. Research Universities: Mechanism of Integration of Science and Education]. Moscow, Magistr, 2009. 399 p.]

13. University Center Economic Development Program. Available at: https://www.eda.gov/programs/university-centers/ (accessed 20.05.2018).

14. Babich S.N. Ehkonomicheskie aspekty nalogovoj reformy prezidenta Busha. SShA & Kanada: ehkonomika, politika, kul'tura, 2006, № 10, ss. 60-79. [Babich S.N. Ekonomicheskie aspekty nalogovoj reformy prezidenta Busha [Economic Aspects of G.W. Bush Tax Reform]. USA & Canada: Economics, Politics, Culture, 2006, no. 10, pp. 60-79.]

15. Sudakova N.A. Nalogovyj menedzhment v amerikanskikh korporatsiyakh. SShA & Kanada: ehkonomika, politika, kul'tura, 2005, № 1, ss. 110-128. [Sudakova N.A. Nalogovyj menedzhment v amerikanskih korporaciyah [Tax Management in the American Corporations]. USA & Canada: Economics, Politics, Culture, 2005, no. 1, pp. 110-128.]

16. Lyon K. The Evolving Role of Higher Education in Community Engagement and Economic Development. Dr. Diss. (Educ.) Arkansas, 2015. 138 p.

17. Science & Engineering Indictors. National Science Foundation. National Science Board. 2018. Appendix Table 4–6. Available at: https://www.nsf.gov/statistics/2018/nsb20181/report (accessed 10.05.2018).

18. Science & Engineering Indictors. National Science Foundation. National Science Board. 2018. Appendix Table 4–2. Available at: https://www.nsf.gov/statistics/2018/nsb20181/report (accessed 10.05.2018).

19. Global R&D Funding Forecast 2018. R&D Magazine. Winter 2018. Available at: http://digital.rdmag.com/researchanddevelopment/2018_global_r_d_funding_forecast?pg=1#pg1 (accessed 28.04.2018).

20. National Sea Grant College Program. Available at: https://seagrant.noaa.gov/ (accessed 28.04.2018).

21. Making Connections, Evaluation Project to Best Practices in EDA’s University Center Program. U.S. Economic Development Administration. Available at: https://www.eda.gov/files/programs/university-centers/uc-tools/Evaluation-of-UC-BestPractices.pdf (accessed 21.05.2018).

Система Orphus

Loading...
Up