всего просмотров: 278
Оценка читателей: голосов 0
1. Sebastian, J., Moon J. and Cunningham M. The relationship of school-based parental involvement with student achievement: a comparison of principal and parent survey reports from PISA 2012 // Educational Studies. 2017. V.43. Pp.123 – 146.
2. Paseka A, Schwab S. Parents’ attitudes towards inclusive education and their perceptions of inclusive teaching practices and resources // European Journal of Special Needs Education. 2019. V.35. Pp. 254-272.
3. Tucker V., Schwartz I. Parents’ Perspectives of Collaboration with School Professionals: Barriers and Facilitators to Successful Partnerships in Planning for Students with ASD // School Mental Health. 2013. V. 5. Pp. 3-14.
4. Jahnukainen M. Inclusion, integration, or what? A comparative study of the school principals’ perceptions of inclusive and special education in Finland and in Alberta, Canada // Disability and Society. 2015. V.30. Pp.59 – 72.
5. Human Education in the Third Millennium. International Initiative [Электронный ресурс] https://humaneducation.net/ (дата обращения: 1.02.2022)
6. ООН. Взаимодействие с академическими кругами [Электронный ресурс]. Образование для всех [сайт]. URL: https://www.un.org/ru/120921/ (дата обращения: 15.11.2021).
7. European Agency for Special Needs and Inclusive Education [Электронный ресурс] // Key Actions for Raising Achievement Guidance for Teachers and Leaders, 2018 [сайт]. URL: https://www.european-agency.org/sites/default/files/Key%20Actions%20for%20Raising%20Achievement.pdf (дата обращения: 03.02.2022).
8. Мухлаева Т.В., Сергиенко А.Ю. Подготовка педагогов и руководителей школ к инклюзии: проблемы и перспективы // Непрерывное образование педагогов: достижения, проблемы, перспективы: сб.науч. тр. V Международной научно-практической конференции 4 ноября 2021 г. Минск: БГУО, 2021. С. 388-396.
9. Глазами мамы. История мам и детей, победивших онкологическое заболевание. Верить, любить, жить / сост. Е.Богданова, И.Руклинская, Т.Форопонова. СПб.: НП-Принт, 2021. 116 с.
10. Валицкая А.П., Рабош В. А. Инклюзивное образование как образование для всех // Проблемы совершенствования образовательной политики и системы: Материалы международной конференции 19–20 июня 2008 года / под ред. Г.А.Бордовского. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2008. С. 70-73.
11. European Agency for Development in Special Needs Education [Электронный ресурс] // Teacher Education for Inclusion: Profile of Inclusive Teachers, 2012. URL: https://www.european-agency.org/sites/default/files/Profile-of-Inclusive-Teachers.pdf/ (Дата обращения: 11.10.2021.]
12. Florian L. Preparing teachers for inclusive education. Peters M. (ed.), Encyclopedia of Teacher Education. Singapore, Springer, 2019.
13. Cohen E. Principal leadership styles and teacher and principal attitudes, concerns and competencies regarding inclusion // Procedia – Social and Behavavioral Sciences. 2015. V. 186. Pp. 758–764.
14. Szeto E. How do principals’ practices reflect democratic leadership for inclusion in diverse school settings? A Hong Kong case study //Educational Management Administration and Leadership. 2020. V.49. Pp.471 – 492.