Всего подписок: 3, всего просмотров: 1595
Оценка читателей: голосов 0
1. Басин Е.Я. Искусство и эмпатия. М.: БФРГТЗ «СЛОВО», 2010.
2. Гегель Г.В.Ф. Феноменология духа. СПб.: Наука, 1992.
3. Гуссерль Э. Феноменология / Пер., предисл. и прим. В.И. Молчанова // Логос. 1991. № 1. С. 12–21.
4. Кожевникова М.Н. 100 лет спустя: современное образование «перед лицом Дьюи» // Педагогика. 2017. С. 115–125.
5. Кожевникова М.Н. Российская цивилизация, менталитет и стратегические задачи образования // Социум и власть. 2017. № 4. С. 36–42.
6. Кожевникова М.Н. Социальность подлинная и ложная как проблема философии образования // Социология образования. 2016. № 5. С. 44–54.
7. Кожевникова М.Н. Субъектность ученика и автономия учителя: образовательно-философский анализ // Человек и образование. 2015. № 1. С. 63–67.
8. Фостер Р. Созерцательная молитва: созидание души. М.: Триада, 2013.
9. Carr W. Philosophy, methodology and action research // J. of philosophy of education. 2006. Vol. 40, iss. 4.
10. Forbes S.H. Holistic education. An analysis of its ideas and nature. Brandon: VT Foundations for Educational Renewal Publisher, 2003.
11. Hart Tobin. Opening the Contemplative Mind in the Classroom // Journal of Transformative Education. 2004.
12. King B.J. Would College Students Retain More If Professors Dialed Back The Pace? // NPR. 2018 [Electronic resource]. URL: https://www.npr.org/sections/13.7/2018/02/01/581864513/would-college (date of access: 26.11.2018).
13. Lewin D. Behold: Silence and Attention in Education // Journal of Philosophy of Education. 2014. Vol. 48, iss. 3. P. 362–368.
14. MacIntyre A. Social Science Methodology as the Ideology of Bureaucratic Authority, in Through the Looking Glass: Epistemology and the Conduct of Inquiry / Maria J. Falco, ed. Washington: University Press of America, 1979. P. 42–58.
15. Miedema John. Slow Reading. Litwin Books, 2009.
16. Ollin R. Silent Pedagogy and Rethinking Classroom Practice: Structuring Teaching through Silence Rather than Talk // Cambridge Journal of Education. 2008. Vol. 38, iss. 2. P. 265–280.
17. Picard Max. The World of Silence. Washington DC, Regnery Pub, 1972.
18. Schinkel A. The Educational Importance of Deep Wonder // Journal of Philosophy of Education. 2009. Vol. 51, iss. 1.
19. Zimmermann A.C. and Morgan W.J. A Time for Silence? Its Possibilities for Dialogue and for Reflective // Learning, Studies in Philosophy and Education. 2016. Vol. 35, iss. 4.