Major Direct Marketing Channels for U.S. Agricultural Products

 
PIIS268667300016031-4-1
DOI10.31857/S268667300016031-4
Publication type Article
Status Published
Authors
Affiliation: Institute for the U.S. and Canadian Studies, RAS
Address: Russian Federation, Moscow
Journal nameUSA & Canada: ekonomika, politika, kultura
EditionIssue 8
Pages108-126
Abstract

Direct marketing of agricultural food products is a method for small and medium-size producers to increase their profits. Farmers who use direct marketing channels represent a small proportion of agricultural producers in the United States, only 7.5% of the total, the value of direct sales slightly exceeds 2% of the value of agricultural products sold. But this market segment and its importance are growing rapidly under the pressure of demand for locally produced fresh and healthful agricultural products, primarily organic.

Direct marketing channels such as farmers markets, roadside stalls, community-supported farms, restaurants using locally grown produce are increasingly popular with the community. For the period from 2007 to 2015 the number of farms involved in direct sales increased by 22%, to 167 thousand, while the value of direct marketing sales increased more than 7 times, to 8.7 billion dollars. Most of the products sold directly to consumers are fruits and vegetables.

The government provides comprehensive assistance to farmers, improving conditions and marketing channels, creating new markets in the country and abroad, and promoting the export of agricultural products and food from the United States. The main instrument of government support is the numerous programs implemented by the US Department of Agriculture, within which grants are provided to farmers to solve the problems of marketing, finance training, research, technical assistance in the construction and repair of infrastructure facilities. Information support of the USDA plays an equally important role in improving the efficiency of marketing.

Keywordsdirect marketing channels, farmers market, roadside stands, agritourism, agricultural sector, government support
Received02.06.2021
Publication date02.08.2021
Number of characters42179
Cite  
100 rub.
When subscribing to an article or issue, the user can download PDF, evaluate the publication or contact the author. Need to register.
Размещенный ниже текст является ознакомительной версией и может не соответствовать печатной
1

ВВЕДЕНИЕ

2 Аграрный сектор США – один из крупнейших в мире производителей сельскохозяйственной продукции. Ассортимент и масштабы производства позволяют обеспечить потребности населения страны в продовольствии и одновременно вывозить его на внешние рынки в таких объёмах, которые дают основание США занимать место одного из ведущих мировых экспортёром продуктов питания, напитков и сельскохозяйственного сырья.
3 Продовольственный комплекс играет важную роль в экономике страны. В 2019 г. стоимость продукции сельского хозяйства, пищевой промышленности и смежных отраслей по производству и распределению продовольствия выросла до 1,1 трлн долл., что составило 5,2% ВВП страны. Из этой суммы 369,7 млрд долл., или около 1,7% ВВП, пришлось на продукцию сельского хозяйства [1].
4 В отраслях продовольственного комплекса занято почти 11% работоспособного населения США. Это 22,2 млн рабочих мест с полной и неполной занятостью. При этом около 2,6 млн человек работает в аграрном секторе, 13,0 млн – в секторе общественного питания, 3,2 млн – в розничной торговле продовольственными товарами, 3,4 млн человек – в пищевой промышленности и других смежных отраслях [3].
5 Последние три десятилетия в системе производства и сбыта аграрной продукции происходят важные организационно-хозяйственные изменения. В условиях ограниченных земельных и водных ресурсов сельское хозяйство развивается по пути интенсификации производства, американские фермеры внедряют инновационные технологии, которые всё глубже проникают в отрасль, способствуя повышению эффективности производства, снижению производственных расходов на единицу продукции. В то же время рационализация размещения производства в соответствии с принципами региональной специализации ведёт к тому, что зоны производства всё больше удаляются от центров потребления. В результате, увеличиваются расстояния транспортировки выращенной продукции, растёт потребность в её хранении в местах производства, что означает повышение накладных расходов.
6 В США сельское хозяйство по-прежнему остаётся семейным бизнесом. По данным Министерства сельского хозяйства (МСХ), в 2019 г. в стране насчитывалось более 2,2 млн фермерских хозяйств, 98% которых – семейные. При этом почти 90% семейных ферм – мелкие, то есть со стоимостью годовых продаж выращенной продукции менее 350 тыс. долл. (более того, у подавляющего большинства мелких ферм годовой доход от реализации продукции не превышает 150 тыс. долл.). Лишь треть мелких семейных ферм занимается коммерческим сельским хозяйством, которое является основным источником дохода фермера. В результате доля мелких ферм в производстве сельскохозяйственной продукции составляет 22%, а используют они 49% сельскохозяйственных земель страны.
7 Крупные фермы (со стоимостью продаж более 1 млн долл.) производят 44% сельскохозяйственной продукции, а их доля в общей численности фермерских хозяйств составляет всего 2,7% [3].

Number of purchasers: 1, views: 655

Readers community rating: votes 0

1. Ag and Food Statistics: Charting the Essentials. Ag and Food Sectors and the Economy. Available at: https://www.ers.usda.gov/data-products/ag-and-food-statistics-charting-the-essentials/ag-and-food-sectors-and-the-economy/ (accessed 23.03.2021).

2. Assets, Debt, and Wealth. USDA. ERS. Available at: https://www.ers.usda.gov/topics/farm-economy/farm-sector-income-finances/assets-debt-and-wealth/ (accessed 5.04.2021).

3. Christine Whitt, Jessica E. Todd, James M. Macdonald. America’s Diverse Family Farms 2020 Edition. USDA. ERS. Economic Information Bulletin Number 220. December 2020. Available at: https://www.ers.usda.gov/publications/pub-details/?pubid=100011 (accessed 15.03.2021).

4. Christine Whitt, Sarah A. Low, and Anders Van Sandt. Agritourism Allows Farms To Diversify and Has Potential Benefits for Rural Communities. Amber Waves. November 04, 2019. USDA. ERS. Available at: https://www.ers.usda.gov/amber-waves/2019/november/agritourism-allows-farms-to-diversify-and-has-potential-benefits-for-rural-communities/ (accessed 17.04.2021).

5. Garry Stephenson. Direct Marketing Channels and Strategy for Organic Products. eOrganic. Oregon State University. Available at: https://eorganic.org/node/1493 (accessed 17.03.2021)

6. James Matson, Martha Sullins, and Chris Cook. The Role of Food Hubs in Local Food Marketing. USDA. Rural Development Service. Report 73. January 2013. Available at: https://www.rd.usda.gov/files/sr73.pdf (accessed 21.04.2021).

7. Local and Regional Foods. USDA.ERS. Available at: https://www.ers.usda.gov/agriculture-improvement-act-of-2018-highlights-and-implications/local-and-regional-foods/ (accessed 12.03.2021).

8. Local Food Marketing Practices. USDA. NASS. Census of Agriculture. Available at: https://www.nass.usda.gov/Publications/AgCensus/2012/Online_Resources/Local_Food/index.php (accessed 5.04.2021).

9. Low, Sarah A., Aaron Adalja, a.o. Trends in U.S. Local and Regional Food Systems, AP-068, USDA. ERS. January 2015. Available at: https://www.ers.usda.gov/webdocs/publications/42805/51173_ap068.pdf?v=8403.3 (accessed 19.03.2021)

10. Robert P. King, Michael S. Hand, Gigi DiGiacomo, a.o. Comparing the Structure, Size, and Performance of Local and Mainstream Food Supply Chains. USDA. ERS. Report Number 99. June 2010. Available at: https://arefiles.ucdavis.edu/uploads/filer_public/2014/06/19/comparing-the-structure-size-and-performance.pdf (accessed 23.03.2021).

11. 2015 Census of Agriculture. Highlights. Direct Farm Sales of Food. Results from the 2015 Local Food Marketing Practices Survey. USDA. NASS. ACH12-35/ December 2016 Available at: https://www.nass.usda.gov/Publications/Highlights/2016/LocalFoodsMarketingPractices_Highlights.pdf (accessed 10.03.2021).

Система Orphus

Loading...
Up