всего просмотров: 632
Оценка читателей: голосов 0
1. Байкадамова А. Т., Шайсултанова С. А., Зиязиева Л. Р. Гастрономический туризм — новый тренд для современного туризма // Scientific Evolution. 2020. № 1 (1). С. 156–161.
2. Буценко Е. Д. Гастрономический туризм как популярное направление в туризме // Научно-методический электронный журнал Концепт. 2015. № T 33. С. 56–60.
3. Киреева Ю. А. Винный туризм как один из видов гастрономического туризма // Научный вестник МГИФКСиТ. 2020. № 4 (66). С. 51–57.
4. Мерцалова С. Л., Цыбакова О. В. Гастрономический туризм как приоритетное направление развития внутреннего туризма в России // Вестник ОрелГИЭТ. 2021. № 4 (58). С. 10–14.
5. Нехаенко С. А. Прогнозирование развития гастрономического туризма в России // Аллея науки. 2019. Т. 2. № 2 (29). С. 88–91.
6. Охрименко Е. И., Ошкордина А. А. Гастрономическая культура в развитии регионального туризма: проблемы и перспективы // Вестник экономики, права и социологии. 2022. № 3. С. 128–132.
7. Суслова И. А., Лустина Т. Н., Панова А. Г. Состояние и тенденции формирования элементов гастрономического туризма в России // Сервис plus. 2018. Т. 12. № 3. С. 13–22. https://doi.org/10.24411/2413-693X-2018-10302.
8. Хорева Л. В., Трабская Ю. Г., Зеленская Е. М. Гастрономический брендинг как инновационная технология продвижения туристской дестинации // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2015. № 6 (96). С. 50–60.
9. Чуваткин П. П., Боджгуа А. Ю. Cистемный подход к развитию этногастрономического туризма в регионе // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия: Экономика. 2015. № 2 (40). С. 108–113.
10. Antón C., Camarero C., Laguna M., Buhalis D. Impacts of authenticity, degree of adaptation and cultural contrast on travellers’ memorable gastronomy experiences // Journal of Hospitality Marketing & Management. 2019. Vol. 28. No. 7. P. 743–764.
11. Besson-Reynaud F., Jaudoin I., Lautel E. Gastronomy tourism in France: Lyon as the capital of French gastronomy tourism // Economic Aspects of Gastronomy Tourism in Russia and Europe. Материалы V научно-практической конференции. Иркутск; Издательство ИГУ, 2021. С. 24–28.
12. Bodzhgua A. U. Features of the institutional environment for ethno-gastronomic tourism development // Services in Russia and Abroad. 2021. Vol. 15. No. 1 (93). P. 5–13. https://doi.org/10.24412/1995-042X-2021-1-5-13.
13. Bodzhgua A. Yu., Voinova Ya. A. Marketing tools for promoting gastronomic brands in tourism // Service and Tourism: Current Challenges. 2022. Vol. 16. No. 3. P. 7–15. https://doi.org/10.5281/zenodo.7421350.
14. Den V. G., Konopleva N. A., Kucherenko A. L. Territorial branding as a promotion tool for gastronomy tourism and territory development // Service Plus. 2022. Т. 16. № 2. С. 3–11.
15. Hall C. M. Boosting food and tourism-related regional economic development // OECD, Food and the Tourism Experience: The OECD-Korea Workshop, OECD Studies on Tourism: OECD Publishing, 2012. P. 49–62.
16. Hall C. M., Mitchell R. Gastronomic tourism: Comparing food and wine tourism experiences // Niche tourism: Contemporary issues, trends and cases / Ed. Novelli M. Oxford, 2005. P. 73–88.
17. Jumayev B. The gastronomic tourism in Uzbekistan: past and present // Социосфера. 2022. № 3. С. 9–13.
18. Khetagurova V. Sh., Kryukova E. M. Complex development of Ethno-Gastronomic tourism in Russia as a factor of preserving ethnic identity // Service and Tourism: Current Challenges. 2021. Vol. 15. No. 4. P. 50–61. https://doi.org/10.24412/1995-0411-2021-4-50-61.
19. Quan S., Wang N. Toward a structural model of the tourist experience: an illustration from food experiences in tourism // Tourism Management., 2004. Vol. 25. P. 297–305.
20. Toudert D., Rábago N. Interest in food, food quality, satisfaction, and outcomes in a border context: Gender, country of residence and born moderation // International Journal of Gastronomy and Food Science. 2021. Vol. 25. [Электронный ресурс]: URL: https://djameltoudert.com/sites/default/files/files/Gastro-2021.pdf