Всего подписок: 2, всего просмотров: 457
Оценка читателей: голосов 0
1. Ayhan K.J. Rethinking Korea’s Middle Power Diplomacy as a Nation Branding Project. Korea Observer. 2019. V. 50. № 1. Pp. 1-24.
2. Lee K.I.-Y. Dynamic Korea: Amplifying Sonic Registers in a Nation Branding Campaign. The Journal of Korean Studies. 2015. 20(1). Pp. 113-147.
3. Ли Мён Бак, президент Республики Корея. ИТАР-ТАСС. 27.09.2008. https://tass.ru/arhiv/640415 (accessed 10.04.2022)
4. Lee Woo-young. ‘Creative Korea’ new nation brand slogan. Korea Herald. 04.07.2016.
5. Ministry of Culture, Sport and Tourism. http://www.mcst.go.kr/english/index.jsp (accessed 10.12.2021); Enjoy your Creative Korea - Official TVC for 2016 Korea Tourism. https://www.youtube.com/watch?v=zn5BlL-nN7M (accessed 10.12.2021)
6. 문체부, 국가브랜드 슬로건 ‘크리에이티브 코리아’ 사용 중단 결정. (Ministry of Culture, Sports and Tourism decides to stop using the national brand slogan ‘Creative Korea’ 29.06.2017) (In Korean). https://www.mcst.go.kr/kor/s_notice/press/pressView.jsp?pSeq=16112 (accessed 10.04.2022)
7. Brand Identity. Korea Tourism Organization. https://kto.visitkorea.or.kr/eng/overview/About/bi.kto#:~:text=The%20brand%20slogan%20'Imagine%20your,Korea%20through%20Korea's%20creative%20culture (accessed 07.12.2021)
8. Feel the Rhythm of Korea - Seoul 1. Imagine Your Korea. 03.09.2021. https://www.youtube.com/watch?v=nmY3X5dE9HQ (accessed 07.12.2021); Feel the Rhythm of Korea: Busan. Imagine Your Korea. 30.07.2020. https://www.youtube.com/watch?v=xLD8oWRmlAE (accessed 07.12.2021)
9. О Корее. Корейская культура. Национальная организация туризма Кореи (About Korea. Korean Culture) (In Russ.). https://russian.visitkorea.or.kr/rus/sub_main/sub_5.jsp (accessed 05.04.2022)
10. Тронин С.А. Международные формы повышения привлекательности имиджа государства. Инновационное развитие экономики. 2019. № 1(49). С. 158.
11. Динни К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики. М.: Манн, Иванов и Фербер. 2013.
12. Dinnie K. Repositioning the Korea brand to a global audience: challenges, pitfalls, and current strategy. Academic Paper Series, 4th. 2009. Vol. 9.
13. Тарева Е.Г. Обучение межкультурному диалогу как инструмент «мягкой силы». Вопросы методики преподавания в вузе: ежегодный сборник. 2016. № 5(19-2). С. 13-19.
14. Гладких Н.Ю., Вайнер В.Л. Социальная реклама как инструмент решения социальных проблем. Опыт Республики Корея. М.: Издательство Олега Пахмутова. 2019.
15. Воронина Л.А. Роль фоновых знаний в речевом общении (носителей русского и корейского языков). Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 9. Филология. Востоковедение. Журналистика. 2009. № 4. С. 48-56.
16. Schmuck A. Nation branding in South Korea: A modern continuation of the developmental state? Korea 2011. Brill, 2011. p. 107.
17. Lee J. Visualizing and Invisibilizing the Subempire: Labor, Humanitarianism, and Popular Culture across South Korea and Southeast and South Asia. Journal of Korean Studies. 2018. Vol. 23. № 1. Pp. 95-109.